A művészetek pozitív hatása a mentális egészségre

Az alkotás folyamata nagyon jó módszer arra, hogy stimuláljuk az agyunk működését és ezt bárki meg tudja tenni. Ismerd meg az alkotás tevékenységének pozitívumait és azt, hogy ez hogyan hat a mentális egészségre!  

Nagyon sok tévhit kering a művészetről. Egyesek szerint, ahhoz hogy valódi művésznek tekinthessünk bárkit is, valami igazán nagy dolgot kell alkotni, mint pédául egy festményt vagy egy szobrot. Mások úgy vélik, hogy vagy van velünk született tehetségünk, vagy nincs.

Vannak akik félnek belekezdeni az alkotásba, mert úgy gondolják nem elég jók, és ezért nincs értelme bármibe is belevágni.

Egy másik mítosz az. hogy együtt kell működni egy művészetterapeutával, hogy bármilyen hatással legyen a művészet a mentális egészségünkre.

Azonban ezzel nem feltétlenül kell egyet értenünk. Számos előnyöd származhat abból, ha magad is gyakorlod bármelyik művészeti ágat.

Az alkotás enyhíti a stresszt

Az olyan tevékenységek, mint a festés, szobrászat, rajzolás és fotózás mind-mind pihentetőleg hatnak és csökkenthetik a szervezet stressz szintjét, mentálisan frissnek és nyugodtan érezhetjük magunkat tőle.

Egy mű megalkotása elvonja a szokásos hétköznapi gondokról a figyelmet.  (Az átlagembernek naponta kb 60.000 gondolata van és ezek 95%-a nap, mint nap ismétlődik)

Amikor elmerülsz a kreatív törekvésben, előfordul hogy meditatív állapotba kerülsz. Ez a meditatív állapot összpontosítja az elmédet, és ideiglenesen félretereli a gondolataidat.

Leonardo da Vinci szerint a festészet magában foglalja a szem mind a tíz funkcióját, vagyis a következő érzékeléseket: sötétség, fény, forma és szín, alak és elhelyezkedés, távolság és közelség, mozgás és mozdulatlanság.

Az alkotás megtanít koncentrálni a részletekre és odafigyelni a környezetedre, ebben az értelemben ugyanúgy hat ránk, mint a meditáció.

 

Ha esetleg kedvet kaptál az alkotáshoz, nézz szét kínálatunkban.

Faculty of arts